Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Blogger Template From:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Selasa, 30 November 2010

::kasihannya kita....::

Di zaman teknologi yang canggih ini..dengan semua kesenangan yang ada...kita semakin lupa rasa hidup berTuhan..semakin jauh daripadaNya...dan semakin taksub serta ta'jub dengan nikmat serta kecantikan dunia..
Kasihannya kita...bila kita jauh daripada Allah...apa yang kita dapat???
duit???harta???kekayaan???perempuan??lelaki???anak???hati yang gembira??puas???
selepas itu...apa yang kita dapat lagi??
kesengsaraan???kebahagiaan??
selepas itu lagi...apa yang kita akan dapat???
dapat jawab soalan malaikat dalam kubur???dapat elak dari kena siksaan atau azab dalam kubur??
kemudian....apa yang kita dapat???
AZAB PADA HARI AKHIRAT...
nauzubillahi min zalik....itukah yang kita nak??
kasihannya kita...
kita rasa nikmat Allah ini memang benar-benar untuk kesenangan kita didunia dan akhirat...tapi sebaliknya Allah bagi kita nikmat untuk menjauhkan diri kita daripadaNya...nauzubillah....moga-moga kita berhati-hati mengggunakan nikmat Allah..
kasihannya kita...
kita rasa telah sempurna segala syariat Allah kita laksanakan..tapi kita terlupa pada perkara-perkara 'besar' yang kita kata kecil.....apa dia???
>> kita rasa kita sudah solat dengan sempurna...tapi sempurnakah solat kita kalau kita masih lakukan perbuatan yang mungkar???itu bagi orang yang solat...bagi yang tidak...lagi kasihan...hati, jiwa dan mindanya TIDAK AKAN TENANG...abadan abada...lagi satu..bagi orang yang memperingankan kefardhuan solat..."alaaa....solat ni perkara nombor dua.....solat ni senang je....lecehla kau ni...kalau dah mengucap tetap akan masuk syurga walaupun tak solat...orang Islam kan semua masuk syurga..alah...aku dah berjaya...cemerlang lagi...apa perlu solat???...
>> kita rasa kita sudah tutup aurat dengan sempurna....tapi betul-betulkah sempurna??"kita pakai tudung...tutup kepala je...setakat tak nampak rambut ok lah tu....tak yah labuh-labuh sangat....ni apa ni???hish...tak nampak jambul aku....sanggul aku kena tinggi nampak cam rambut panjang...bukan ke harus perempuan rambut panjang??so..tunjuklah sikit rambut kita panjang....panas...apasal lah kena pakai baju longgar-longgar???tak de stail langsung!!!ketat la baru nampak seksi..ala...relaks lah...tunjuk ckit jer...aku okey dari orang yang tak pakai tudung tu!!!"itu bagi orang yang pakai tudung...bagi yang tidak pula..lebih kesian...rambutnya akan dipaku dan digantung dalam api neraka nanti.....sakit ke tidak???cubalah kalau berani...
>>kita rasa kita sudah laksanakan semua kefardhuan kalau kita pergi ke Makkah...sudah sempurnakah haji kita..kalau belum sampai tahap haji mabrur...yang apabila pulang daripadanya kita berubah kearah yang lebih positif...kasihannya kita......kasihan sangat......
Inilah fenomena yang biasa berlaku dikalangan umat Islam masa kini....rasa bahagia sahaja dalam hidup ini....tidak rasa langsung takut dengan Allah....ingatlah ALLAH MAHA MELIHAT!!
Baru-baru ini, ada terbaca dalam sebuah laman web...yang dengan selambanya menceritakan tentang "cerita romantis" mereka pada orang ramai...itu remaja Islam yang bawah umur...itukah produk remaja Islam yang kita nak keluarkan???aman ke negara kalau produk yang macam itu dihasilkan???siapa lagi yang akan jadi pemimpin akan datang kalau bukan remaja sekarang???kalau remaja yang macam itu nak memimpin negara....HANCURLAH negara dan agama yang kita cinta ini...nauzubillah.....
Ada lagi....baru sahaja tadi baca dalam satu laman web juga..siap ada gambar lagi...cun...peragakan busana muslimah....muslimah ke???bukan....bencana muslimah...baju-baju yang digayakan....wah...ketat betul...siap ada bonggol unta kat kepala tu...ada yang jarang...tapi yang pasti...semua pakai tundung pendek yang atas dada...wah...cantiknya.....muslimah betul!!!
Lupa pula...ada satu soalan yang diajukan...tidak bolehkah nampak "bonggol" atas kepala??? orang tersebut kata..dia pernah tanya seorang 'ustazah' soalan yang sama...jawapannya..
Ustazah : Tak apa....yang bonggol tu kan sebab sanggul rambut yang panjang...harus perempuan rambut panjang....tak salah...janji pakai tudung...dah tutup aurat lah tu...
lepas tu..saya tidak berpuas hati...cari lah kitab....maklumlah...jika nak dibandingkan dengan 'ustazah' tu apalah sangat ilmu yang saya ada ni....yang saya dapat jawapannya...
(ini adalah mafhum dari hadith riwayat muslim)
"Ada dua golongan penduduk neraka yang belum pernah aku lihat:
1. suatu kaum yang memiliki cemeti seperti ekor lembu untuk memukul manusia,
2. para wanita yang berpakaian tapi telanjang, berlenggang-lenggok kepala mereka seperti bonggol unta yang bergoyang-goyang..
wanita seperti itu TIDAK AKAN masuk syurga dan tidak akan mencium baunya..sedangkan baunya dapat tercium selama perjalanan sekian dan sekian....

KASIHAN kan KITA???kita ingat banyak dah amal yang kita buat untuk persediaan alam barzakh seterusnya hari kiamat...tapi sebenarnya...kita buat bekalann untuk azab kubur dan alam neraka....nauzubillah...kejamnya kita pada diri kita sendiri....
Fikir-fikirkan lah......wahai diriku dan semua yang bernama MANUSIA....
 

::sepanjangnya..:

"pelayaran kita pasti akan ketemu daratan..bahtera kita mungkin berbeza tapi tetap sama..menuju daratan yang hanya miliki dua perlabuhan sama ada..syurga/neraka..menang/syahid..tewas/mati sia-sia..itulah kepastian yang sepatutnya kita persiapkan......."

::ukhuwah lillah abadan abada::

::ukhuwah lillah abadan abada::

::dakwah itu indah::

::dakwah itu indah::

Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Blogger Template From:
Free Blogger Skins

powered by blogger

</div> <div class="mobile-date-outer date-outer"> </div>
</div></div> <div class="date-outer">

<div class="date-posts">
</div></div>

&rsaquo;

1 : :